COMENCEN la LLICÈNCIA i el MÀSTER de CATALÀ a la UNIVERSITAT de PERPINYÀ amb PERSPECTIVA de l’ENSENYMENT del CATALÀ per a TOTHOM
Coincideix aquest any la represa dels estudis universitaris de català (llicenciatura, màsters i certificats de llengua de l’Institut Franco-Català Transfronterer – IFCT) amb la publicació del sondeig de l’IFOP que mostra el suport de 9 de cada nord-català a l’ensenyament del català, dos terços favorables al seu ensenyament obligatori i més de tres quarts partidaris de la cooficialitat. Juntament amb la llei Molac de 2021 i l’Acord Marc de l’OPLC traça una perspectiva d’extensió i generalització de la llengua catalana a les escoles i en l’ús públic, social i institucional. Les formacions de català de la Universitat de Perpinyà (presencials o a distància) són del tot adaptades a les necessitats professionals (expertesa en llengua, coneixements en cultura i qüestions transfrontereres catalanes, competències en sociolingüística i didàctica del català…). Enguany els diplomes han inclòs la reforma dels concursos de professors (mestre bilingüe i professor de català – CRPE i CAPES) per preparar els candidats a les noves proves i programes.
Els cursos de català comencen a l’IFCT el 8 de setembre. Les inscripcions han reprès i segueixen tot el mes de setembre. Les informacions i candidatures se fan al portal de la universitat: https://ifct.univ-perp.fr/cat. Informacions i qüestions a ifct@univ-perp.fr i 04 68 66 22 10.

La recent senyalització de l’UPVD à l’IFCT inclou el bilingûisme en català.