L’APLEC, Associació per a l’Ensenyament del Català comunica :
L’APLEC denuncia una desigualtat de tracte per als alumnes bilingües al Brevet dels Col·legis
Divendres 1 de juliol els alumnes de 3a van examinar-se d’història, geografia i EMC del Diploma Nacional del Brevet. Se n’havia informat d’algunes fuites en relació als exàmens, per tant són els temes de socors que van ser distribuïts als alumnes. Doncs, els alumnes sortits de les seccions bilingües – que s’examinen en català – van tenir la desagradable sorpresa de trobar un tema diferent (jutjats més difícils, i havent fet l’objecte de sospites de fuites a les xarxes socials). Tal com preveuen els textos oficials, els temes de socors existeixen igualment en versió catalana. Així doncs és incomprensible que la igualtat de tracte no sigui pas respectada entre els candidats. Les famílies (també els alumnes bilingües i monolingües), davant d’aquesta disfunció, podran legítimament qüestionar-se sobre el valor i la legalitat d’un examen tacat de tracte diferenciat.
L’APLEC demana explicacions al ministeri de l’Educació nacional perquè proposin solucions amb l’objectiu de restablir la igualtat entre tots els alumnes – candidats, bilingües i monolingües (Anul·lació o reemplaçament de l’examen, pròrroga, validació per control continu…) L’APLEC aportarà el seu recolzament a tots els pares d’alumnes bilingües que desitgen presentar un recurs contra aquesta situació anòmala.
Contacte: info@aplec.cat o 04 68 66 22 11.